Guk interes handia dugu egungo gizarteko kontsumo-mekanismoez,
ohiko kontsumoaren eta premia berrien arteko harremanaz. Horregatik,
esperimentu batzuk egin nahi ditugu, premisa zehatz batzuen pean, kontsumo era
batzuekin. Horretarako, metodologia espezifiko bat sortzea erabaki genuen,
jarraibide zehatz eta aldaezin batzuk segitzea, eta, hortik, zer gertatzen den
ikusi, nora garamatzan. Hala, bi fase itxitan banatzen dugu prozesua, eta
aurrekoetatik abiatuta eratzen den beste hirugarren batean:
1) “60 euro ematen dizkizugu, merkataritza-zentro honetan nahi
bezala kontsumi ditzazun”. Zeregin hau lau profil desberdini esleitzen zaie,
merkataritza-zentro berean.
2) “60 euro ematen dizkizugu, espazio honetan kontsumi dezazun,
eta mugimendua sor”. Fase horretarako, 4 dantzari ditugu lankide, banaka.
Jokaleku bat planteatzen zaie, eta, bertan, ibilbide bat aurkezten da,
kontsumitzaileek erosi dituzten objektuekin, eta merkataritza-zentroan
bisitatutako tokietako soinuekin girotzen da.
3) Lehen 2 faseak kontuan izanik, azken honetan
kontsumo-esperientzia bat planteatzen diogu ikusle/kontsumitzaile/ekoizleari.
//
Nuestro interés por los mecanismos de consumo en la sociedad
actual, de la relación entre el consumo tradicional frente a las nuevas
necesidades, nos llevó a querer experimentar, bajo ciertas premisas, con
diferentes maneras de consumo. Para ello decidimos crear una metodología
específica, seguir unos pasos concretos e inamovibles para de ahí observar lo
que sucedería, y hacia donde nos encaminaría. De esta manera, fragmentamos el
proceso en dos fases cerradas y una tercera que se elaboraría a partir y en
sucesión a las anteriores:
1) consumir: Esta tarea la realizamos con 4 perfiles en
edades comprendidas éntrelos 25-40 en un mismo centro comercial.
2) producir: Para esta fase se contó con la colaboración de 4
bailarines individualmente , se les planteó un escenario con un recorrido con
los objetos que los consumidores habían comprado y se ambientó con el espacio
sonoro de los lugares específicos del centro comercial.
3) experiencia de consumo: Tomando en cuenta las 2 primeras
fases, esta última hemos querido plantear una experiencia de consumo al
espectador/consumidor/productor.
FITXA ARTISTIKO-TEKNIKOA // FICHA ARTISTICO-TÉCNICA
Ideia eta zuzendaritza // Idea y dirección: Norabidea
Kolaboratzaileak // Colaboradores:
Kontsumitzaile // Consumidores: Sofia, Oihana,
Gabriel, Xabier.
Ekoizleak // Productores: Izaskun Lapaza, Oihana
Altube, Eneko Balerdi, Noemi Viana.
Kontsumo esperientzia // Experiencia de Consumo:
Jaime de los Ríos, Eneko Gil.